Voordelen van toeristische apps

Wat iedereen verwachtte, is dan toch gebeurd: voor het eerst in de geschiedenis zitten we met z’n allen meer aan onze smartphone gekluisterd dan aan andere schermen, zoals de tv of de computer (vreemd genoeg geldt dat niet voor de UK en de US). De hele wereld zit dan ook vervat in onze gsm: we gebruiken verschillende apps als fitnesscoach, planner of nieuwsbron, maar ook steeds vaker om citytrips of reizen te boeken. Het spreekt voor zich dat de toeristische sector niet kan achterblijven, maar wat zijn de voordelen van een goeie app?

De voordelen op een rijtje

  1. Snellere en efficiëntere communicatie
    Het tijdperk van de klassieke reisbureaus is definitief uit. Een app maakt het mogelijk om continu in verbinding te staan met je klanten. Dat zorgt ervoor dat eventuele klachten of problemen een stuk sneller kunnen worden aangepakt, en dat het makkelijker is om je snel aan feedback aan te passen.

  2. Betere content
    De inhoud van de app is altijd up-to-date, en bovendien hoef je geen geld meer te verspillen aan dure brochures op glanzend papier. De content hangt niet af van derden en kan snel en makkelijk worden aangepast. Bovendien kan je plaatselijke ondernemingen steunen met advertenties. 

  3. Inzicht in interesses
    Het zoekgedrag van je klanten kan waardevolle informatie onthullen over hun interesses, en laat je toe om gepersonaliseerde content aan te bieden die voor hen erg aantrekkelijk is, bijvoorbeeld op basis van ratings van andere activiteiten, of zelfs op basis van het weerbericht. Die proactieve aanpak zal de klanten stimuleren om nog meer te ontdekken en om opnieuw voor jouw app te kiezen.