TourismMarketingGroup.be tekent toerismestrategie uit voor West-Vlaanderen

De afgelopen jaren is West-Vlaanderen uitgegroeid tot een gesmaakte bestemming voor het congres- en seminarietoerisme (MICE toerisme). Ook dit jaar wil Westtoer, het West-Vlaams Provinciebedrijf voor Toerisme en Recreactie, deze tendens verderzetten. Hiervoor werd, na het uitschrijven van een openbare aanbesteding, beslist een beroep te doen op het marketing- en communicatiebureau TourismMarketingGroup.be

Creatieve online, offline en eventmarketing campagne

“De opdracht is duidelijk afgebakend: het marktaandeel van West-Vlaanderen ten opzichte van andere seminariebestemmingen in Vlaanderen vergroten. Naast de Kust en Brugge beschikken ook de Westhoek, de Leiestreek en het Brugse Ommeland over voldoende troeven om te wedijveren met steden als Gent, Brussel en Antwerpen die traditioneel als congres- en seminariebestemming worden gekozen. Het komt erop aan een creatieve online, offline en eventmarketing campagne uit te werken, samen met de MICE-cel binnen Westtoer, om op korte tot middenlange termijn groei te kunnen voorleggen”, verduidelijkt Filip Muyllaert, managing director van TourismMarketingGroup.be. Om deze groei mogelijk te maken werd het werkingsbudget van Westtoer hiervoor verhoogd van 189.950 euro naar 227.050 euro.

Voor meer info: Filip Muyllaert - Managing Director TourismMarketingGroup.be

T: +32 50 49 07 16

E: info@TourismMarketingGroup.be